Vrijblijvende Offerte

E-commerce Website Vormgeving

Hoeveel van uw website bezoekers veranderen in klanten? We zullen helpen om van uw e-commerce website uw meest effectieve verkoop instrument te maken.

  • Onze e-commerce ontwerpproces helpt bij het verhogen van uw conversie-ratio’s.
  • Wij integreren uw website met sociale media om de online interactie van de gebruikers verder te vergroten.
  • Onze e-commerce content management systeem geeft u volledige controle.
  • We hebben oplossingen voor elk budget.

Vraag een offerte aan

web-and-mobile-development

scroll

Hoe bouw je een succesvolle E-commerciële website op?

Duidelijke doelstellingen op elke pagina

Elke website pagina moet een bepaald doel hebben. Op de startpagina bijvoorbeeld moet de bezoeker alle categorieën eenvoudig kunnen aanklikken. Meer nog, hij moet meteen op de gewenste productpagina terechtkomen met één klik. De specifieke productpagina moet voldoende duidelijke informatie geven over het gewenste product, zodat de bezoeker overtuigd wordt om dit product meteen online te kopen. De pagina met de aangekochte producten – de winkelkarpagina – moet het bestellen eenvoudig maken en een bevestiging koppelen aan de aankoop zodat de klant gerustgesteld is over zijn bestelling. Dit is een belangrijk gegeven bij de opmaak van een E-commerciële website.

Hou het aankoop proces eenvoudig

De ervaring heeft geleerd dat een ingewikkelde aankoopprocedure de klanten afschrikt. Wanneer er teveel stappen moeten doorlopen worden om iets aan te kopen, zal de klant de aankoopprocedure afbreken omdat dit teveel tijd vraagt. Meestal wordt de pagina en daarbij de gehele website dicht geklikt. Hou de aankooppagina dus zo eenvoudig mogelijk. Het is ook belangrijk de klanten te wijzen op extra kosten, bijvoorbeeld hoge leveringskosten die een aankoop kunnen belemmeren. Probeer tot slot symbolen te plaatsen op de website die vertrouwen geven aan de klant, bijvoorbeeld symbolen van iDeal betalingen, creditcards en keurmerken, zodat de klant er zeker van is dat zijn aankoop – en vooral betaling – veilig en eerlijk verloopt. Vele mensen zijn namelijk toch wat onzeker over online aankopen.


Contactinformatie vermelden

Uw contactinformatie moet duidelijk vermeld worden op de website en bij voorkeur op de startpagina. Het moet de klant het gevoel geven dat hij u bij de minste twijfel of met de kleinste vraag kan contacteren. Wanneer u de contactinformatie niet duidelijk vermeld, neemt dit het vertrouwen weg bij de klant waardoor hij geen bestelling zal plaatsen. Naast adres- en telefoongegevens kunt u ook een lijst voorzien met de meest gestelde vragen (FAQ), productbeschrijvingen of beoordelingen van andere klanten over het product.

Wees 100% voorbereid

Zorg voor een betrouwbare webruimte die u kunt uitbreiden wanneer dit nodig zou zijn. Wanneer u merkt dat uw webruimte niet groot genoeg meer is om de bestellingen bij te houden, twijfel dan niet om deze meteen uit te breiden zodat u de klanten een goede dienstverlening kan blijven geven. Een webruimte die niet sterk genoeg is, zal uw bedrijf een slechte reputatie bezorgen, waardoor u minder bestellingen zal krijgen.


Doe aan klantenbinding

Probeer mogelijkheden te vinden om de klanten uw website opnieuw te laten bezoeken. Veel mensen kopen online door verschillende websites door te nemen, op zoek naar een bepaald product. Hoe meer iemand uw website bezoekt, hoe groter de kans dat hij op uw website iets aankoopt. Eén van de manieren om aan klantenbinding te doen is bestaande klanten via mail contacteren om nieuwe producten voor te stellen of koopjes aan te kondigen. Heeft u een bepaald product niet in voorraad, vraag dan het email adres van de klant, om hem te kunnen contacteren wanneer het product weer leverbaar is. Zo heeft u meteen ook zijn email adres om bijvoorbeeld promotionele acties aan te kondigen.



scroll

Hoe ontwerp je een succesvolle E-commerciële website?

Gebruiksvriendelijk

Hou het ontwerp van de website zo eenvoudig mogelijk. Het moet voor de gebruiker duidelijk zijn waar ze zich juist bevinden op de website. Dit kan je doen aan de hand van adresbalken en keuzelijsten. Hou het winkelkarretje altijd zichtbaar voor de klant, zo weet deze wat hij al heeft besteld en hoeveel dit kost. Gebruik muisaanwijzingen en stijlaanduidingen om het ontwerp overzichtelijk te houden. Vermijd een website die teveel informatie geeft op een beperkte plaats. Op de productpagina zijn de belangrijkste gegevens: een afbeelding van het product, de titel, de beschrijving, de vermelding of het product in voorraad is, de prijs en aanverwante producten. Vermeld enkel deze gegevens, meer informatie zal de gebruiker enkel maar afleiden.

Een consequent ontwerp

Blijf consequent in het gebruik van kleuren, lay-outs en stijl in de verschillende pagina’s van de website. Verschillende kleuren en stijlen brengen de bezoeker in verwarring waardoor deze het moeilijk vindt te navigeren op de website. Als de website inconsequent is opgebouwd, wordt de gebruiker onzeker waardoor hij niets zal bestellen. Ga gerust eens spieken bij verschillende grote commerciële websites. Grote commerciële website bedrijven testen immers voortdurend hun design op zoek naar het beste resultaat. Probeer gelijkaardige stijltechnieken te gebruiken, uiteraard toegepast op de stijl van uw eigen bedrijf.


Moedig de klant aan tot actie”

De klant moet op elke pagina aangemoedigd worden om tot een volgende stap over te gaan, met als laatste stappen, uiteraard de aankoop en betaling van het product. Enkele voorbeelden van de verschillende stappen zijn: “toevoegen aan winkelkarretje”, “bevestig de aankoop” en natuurlijk als belangrijkste stap “betaling”. Maak een afzonderlijke pagina voor elke stap die de klant moet doorlopen. In bepaalde gevallen moet u de bezoeker de kans geven om bijkomstige stappen te doorlopen. Bijvoorbeeld: de bezoeker is bereid om uw software demo te downloaden maar niet om deze software aan te kopen. In dit geval moet u hem andere opties aanbieden, zo blijft hij langer op de website en verliest u de aandacht van de klant niet.



scroll

Kenmerken van een succesvolle E-commerciële website

Voorgestelde pagina’s

Geef de bezoekers de flexibiliteit om producten te zoeken waarin ze geïnteresseerd zijn. Laat door de zoekfunctie meerdere producten verschijnen waardoor de gebruiker ook naar pagina’s doorverwezen wordt. Vergeet niet bepaalde promoties aan te kondigen of koopjes, zodat de gebruiker ook op andere pagina’s een kijkje neemt en zo misschien meer producten aankoopt.

Productdetails

Het is heel belangrijk om op een duidelijke manier alle details van het product weer te geven. Wanneer een klant niet alle informatie over het product terug vindt, zal hij twijfelen over het product en beslissen het niet aan te kopen. Wanneer bepaalde producten, bijvoorbeeld qua afmetingen of kleuren niet in voorraad zijn, verzeker de klant dan dat u hem zal contacteren wanneer het product weer voorradig is. Dit is een belangrijke dienstverlening en hierdoor zal de klant niet bij een andere leverancier op zoek gaan naar dit product


Gerelateerde Producten

Laat de bezoeker meerdere producten zien, gelijkaardig aan het product waarin ze geïnteresseerd zijn. Hierdoor zullen ze meer tijd op uw website doorbrengen en de kans zit erin dat ze ook andere producten aankopen. Voeg sociale media toe aan uw website zodat de klanten ook uw website en producten kunnen aanbevelen bij hun vrienden en collega’s. Klanten kunnen dit natuurlijk manueel doen, maar de kansen zijn groter als u op de website een knop voorziet om meteen een bericht of een product te delen of aan te bevelen.

Dynamisch winkelkarretje

Wanneer een bezoeker een product toevoegt aan zijn winkelkarretje, laat dit dan zien in een klein venster op de pagina. Zorg ervoor dat het winkelkarretje altijd zichtbaar is en dat het dynamisch beweegt telkens de klant iets bijvoegt. Dit stelt de klant gerust dat de producten aan zijn bestelling werden toegevoegd. Soms voegt de gebruiker producten toe die hij nog niet wilt aankopen. Voeg daarom een optie toe aan het winkelkarretje om de producten te kunnen bewaren voor later. Dit is beter dan enkel de mogelijkheid te geven om de producten aan te kopen of te annuleren.


Productfilters toevoegen

Geef klanten de mogelijkheid om de pagina’s van de producten te zoeken via filters. Hierdoor kunnen ze specifieker zoeken, bijvoorbeeld op prijs, populariteit, enz. … Gebruikers vinden het vervelend als op verschillende pagina’s een lange reeks producten getoond wordt waaruit ze hun eigenlijke keuze nog moeten maken. Voorzie een knop “alle producten bekijken”, zo kan de klant alle producten zien, zonder alle pagina’s te moeten bezoeken. Voorzie ook een knop “product bekijken” wanneer ze geïnteresseerd zijn in een bepaald product. Vele klanten willen niet alle productpagina’s zien omdat dit vaak teveel tijd vraagt vooraleer alle pagina’s geladen zijn.

Verzendingsmogelijkheden

Gebruik geen standaardkost voor de verzending. Veel klanten zullen kiezen voor verschillende verzendingsmethodes. Sommige klanten willen hun producten zo snel mogelijk, andere klanten hebben het product niet zo snel nodig en zijn bereid wat langer te wachten als dit een lagere verzendingskost betekent. Geef de klanten de mogelijkheid de verzendingskosten al te berekenen bij het plaatsen van de bestelling in het winkelkarretje. Het afsluiten van de hele bestelling met betaling vraagt immers veel tijd.


Betalingsbevestiging

Voor veel klanten is de laatste klik “uitvoeren betaling” een spannend moment. Stel hen gerust door niet alleen de pagina “betalingsbevestiging” te tonen, maar stuur hen ook een e-mail waarmee de ontvangst van de betaling bevestigd wordt. Laat de klant weten wanneer de bestelling werd verzonden, zo zijn zij gerustgesteld dat de producten onderweg zijn en dat de laatste stap van hun bestelling werd uitgevoerd.



scroll

Back-end van een succesvolle e-commerce website

Data controle

Het is belangrijk om controle te hebben over de interne data van uw website om een top resultaat te bekomen in verschillende zoekmachines bij het ingeven van de gegevens van uw bedrijf. De titelverwijzing is een heel belangrijk gecodeerd deel van uw webpagina. Alle zoekmachines nemen de titelverwijzing over waardoor mogelijke klanten op uw website terechtkomen. Een xml document vertaalt de pagina’s van uw website naar deze zoekmachines en zorgt ervoor dat deze pagina’s gevolgd worden. Als u duizenden producten hebt, is het natuurlijk niet mogelijk om voor elk product een titelverwijzing in te voeren. Door regels te maken voor elk product kan u echter wel in één keer een groot deel van de productpagina’s optimaliseren. Het inhoudelijk besturingssysteem moet het mogelijk maken om een robots.txt bestand te uploaden en aanpassingen door te voeren als dit nodig is.

Website Management

Als systeembeheerder van uw eigen website is het nodig op elk ogenblik toegang te hebben tot alle belangrijke informatie over de prestatie van uw website. Het controlecenter van de website moet informatie geven over de voorraad van de producten, de vragen om informatie, de verkoop, de verzending en de klanteninformatie. Door een klare kijk te hebben op de vraag naar het soort producten, kunt u het menu op de startpagina aanpassen in functie van de populariteit van de producten.


Bewerken van de website

Als u een website hebt waarvan de inhoud vaak verandert, moet u de codes op de website op een makkelijke manier kunnen aanpassen. Dit zijn onder meer Google Analytics codes, codes voor de optimalisatie van de software of Javascripts. Deze moeten ingevoegd worden op elke pagina van de website. Met een goede voorbereiding kunt u deze zaken zelf aanpassen, zonder de hulp van een webontwerper. Dit is vooral nuttig wanneer het slechts om kleine aanpassingen gaat.



scroll