Vrijblijvende Offerte

Social Media Marketing

Betrek en breidt uw publiek uit op het web met social media marketing.

  • Target invloedrijke personen in uw niche.
  • Verhoog mond-tot-mond verwijzingen.
  • Blijf op de hoogte van de gesprekken over uw branche en bedrijf.

Vraag offerte aan

creative-design-dutch-digital-house

scroll

Het gebruik van social media

Ons social media beleid garandeert uw bedrijf een op maat gemaakte campagne voor het gebruik van social media.

Opstellen van het dossier

Wij bestuderen het bedrijf, de website, de aanwezigheid op social media en de concurrenten om duidelijke informatie te krijgen die we dan gebruiken in alle stappen van het project.

Project Brief

Verzamelen van zoveel mogelijk informatie over het bedrijf en bepalen van de doelstellingen om dit te gebruiken in de verschillende stappen van het project.

Bepalen doelpubliek

Gebruiken van advertenties om het doelpubliek te bepalen, gebaseerd op zoekwoorden, interesses en gegevens van derden.

Onderzoek social media

Onderzoeken van de huidige situatie op vlak van social media op basis van analyses.

Analyse van de concurrentie

Uitzoeken wie de concurrentie is op social media en de netwerken waarop zij actief zijn, gebaseerd op het zoeken naar zoekwoorden in deze bedrijfsgroep en interviews met klanten.

Gebruik van social media om publiek aan te trekken en de verkoop te verhogen
Campagnes op social media netwerken kunnen uw zichtbaarheid op zoekmachines zoals Google verbeteren. Hierdoor komt uw product in de kijker en zal het beter verkopen. Door deze campagnes zullen veel gebruikers uw website bezoeken, waardoor het klantenbestand uitbreidt.
 

Positieve communicatie met de klant
Bedrijven kunnen het zich niet veroorloven om verwaand over te komen. De dag van vandaag gebruikt bijna iedereen social media. Bedrijven moeten hierop inspelen om een open gesprek aan te gaan met hun klanten. Het is belangrijk de klanten hun interesses te kennen, te weten te komen wat ze helemaal niet leuk vinden en welke vernieuwende ideeën ze kunnen hebben.


Geef de mogelijkheid tot directe dienstverlening
Door social media kunnen bedrijven meteen reageren op vragen van de klant. Dit kan direct gebeuren, door duidelijke communicatiekanalen aan te bieden, bijvoorbeeld voor klachten, vragen of suggesties. Bedrijven kunnen hierop ook anticiperen door te toezicht te houden op commentaren van de klanten.

De hulp van het publiek gebruiken
Men kan de bezoekers gebruiken om bij te dragen aan de inhoud op social media. Wanneer dit correct gebeurt, kan deze tactiek helpen om meer naambekendheid te krijgen, waardoor de verkoop zal stijgen.


Geef uw publiek aanbiedingen en kortingen
Mensen zoeken altijd de voordeligste aanbiedingen online. Door social media krijgen bedrijven de kans om exclusieve promoties aan te bieden aan hun trouwe klanten. Met elke aanbieding trekt u de aandacht van het publiek.

Integratie van social media
Marketing op social media maakt het makkelijker om een product bekendheid te geven bij het grote publiek. Een aantal technieken helpen u om het doelpubliek te bereiken:
Deel vaak de inhoud op Twitter, Facebook, en honderden andere Web 2.0 websites.
Maak veel gebruik van accounts en logins met Facebook Open Graph.
Voeg bladwijzers toe aan uw wesite door verschillende bestaande instrumenten op social media.
Gebruik de invloedrijke mogelijkheden van sociale media door Facebook te integreren op commerciele websites.

Veel voorkomende fouten die gebruikt worden in social media
Mensen staan meer dan ooit met elkaar in verbinding op social media sites. Hier kunnen ze met elkaar converseren over uw merken en bedrijf. Het is dan ook niet verwonderlijk dat mensen op social media het gevoel krijgen overspoelt te worden met informatie. Als u volgende fouten kan vermijden, kunt u social media op een effectieve manier gebruiken bij het aanbevelen van uw product.
num-1

Negeren van het belang van social media

Social media en blogging zijn twee van de meest populaire online activiteiten en worden momenteel veel meer gebruikt dan persoonlijke e-mails. 67% van de internetgebruikers bezoekt regelmatig community pagina’s en 10 % van alle tijd die mensen doorbrengen op het internet wordt besteed aan social media. Het is dus heel waarschijnlijk dat mensen dagelijks spreken over uw product. Het is belangrijk om zich bewust te zijn van het gebruik van social media.

Ignoring It All Together
num-2

Social media is een goedkoop en snel wondermiddel

Ondernemers willen alles en willen alles snel (naamsbekendheid, afzet, mond-tot-mond reclame, grotere verkoop). Online marketing vraagt tijd en geduld. U kunt geen resultaten halen uit social media zonder de tijd te nemen om contacten te leggen met de juiste mensen, deze contacten uit te breiden en te onderhouden.

DDH-smm-7
num-3

Iedereen, actief op het internet, kan een social media campagne bedenken, uitvoeren en in stand houden

Het gaat niet enkel om technologie of vertrouwdheid met de digitale wereld (ook al bent u op dit vlak ver vooruit), maar om een efficiënte strategie. Er bestaat geen model dat iedereen past en uiteindelijk gaat het er niet om op wat iedereen doet op hoeveel x-aantal social media kanalen. De vraag is waarom u actief bent op een bepaalde sociale media site. Het gaat erom de juiste keuzes te maken, bijvoorbeeld YouTube verkiezen boven Facebook of uw aandacht vestigen op een blog in plaats van op Twitter. Elk goed bedrijf moet zich focussen op de toegevoegde waarde voor de klant van hun digitale marketing strategie.

DDH-smm-8